مجتهدي 

حاج آقا خدا حافظ 

آقای مجتهدی با مردم خداحافظی کرد

حاج آقا مجتهدی با صفا هم رفت .

یادش بخیر محرم پارسال با دایی ام رفتیم پای روضه حاج آقا .

عصر عاشورا بود . موعظه ی قشنگ حاج آقا هنوز با من است .

"اقای آخوند از اقای نخودکی خواست که او را موعظه کند. اقای نخودکی گفت:

مرنج و مرنجان

آقای آخوند گفت مرنجان را فهمیدم یعنی کسی را اذیت نکنم. ولی مرنج یعنی چی ؟ چطور میتوانم ناراحت نشوم. مثلا وقتی بفهمم کسی مرا غیبت کرده یا فحش داده چطور نباید برنجم

اقای نخودکی گفت: علاج آن است که خودت را کسی ندانی. اگر خودت را کسی ندانستی دیگر نمی رنجی."

اللهم صل علی محمد و ال محمد 

باتشکر از وبلاگ آیت الله مجتهدی

ayatollah-mojtahedi.blogfa.com

که خاطره ی مرا زنده کرد.